HET SCHIET OP
MAAR 'T IS NOG NIET GEDAAN
Na de succesvolle oplevering van fase 1 én 2 (!) van de restauratie is het tijd voor fase 3. Maar... onze centen zijn op, dus we gaan weer beroep moeten doen op u.
FASE 1: lees hier het volledige verslag 🐤
FASE 2 : lees hier het volledige verslag 🔨
FASE 3 : GEVEL EN BINNENINRICHTING
Binnen in de kapel willen we ook de nodige werken ondernemen. Het houtwerk, schilderwerk, de antieke vloer ... alles verdient enkele deskundige handen en een zorgzame wederverfaaiing. Maar! Als we binnen willen schilderen, dan moet de gevel ook behandeld worden, neen? Of? ... een studie dringt zich op. De meningen zijn verdeeld over wat verstandig is met 17e-eeuwse gebouwen.
Alle ideeën van u zijn welkom! Kan het budgetvriendelijk? Heeft u iets dat kan helpen, zoals een stelling....? Of weet u toevallig alles van zandstralen en kalksteen waterdicht maken? Wie weet alles van kalkverf, ademend en zoals het was en zal zijn?
Uw hulp is zeer gewaardeerd: duizend maal dank!

April 2026. Daar is iets wonderlijks gebeurd. Straalt er waarlijk licht uit de kapel?

Het is gelukt! Na meerdere jaren peinzen zijn we erin geslaagd om opnieuw een elektriciteitsaansluiting te realiseren in onze kapel! De vorige installatie was sinds tientallen jaren niet meer in gebruik - ze hing af van een luchtleiding die met de jaren gevaarlijk laag was beginnen doorhangen tot een kniptang hier definitief een einde aan maakte. De twee plafondspots en stopcontacten van de jaren 60 hebben we weggeschonken aan het containerpark.